11 Ağustos 2011 Perşembe

BUZLU ANANASLI GRANİTA

Buzlu Ananasli Granita

Buzlu Ananasli Granita

Amerikada heryerde, tum iceceklerde, bardak agzina kadar buzla doldurulur. Eger siz “buzsuz istiyorum” demezseniz, kesinlikle bol buzlu bir icecek gelir.

Yeni geldigimde daha once, bu kadar abartili buz kullanan bir ulkede bulunmadigimdan cok tuhafima giderdi. Cok kez restaurantlarda bardagimi ozur dileyerek geri cevirmisimdir.

Simdi artik oyle alistimki :) kendim bile sasiyorum.

Is geregi Almanya’ya giden bir Amerika’li arkadas ise, ” garsondan cola bardagimin icine buz koymasini istedim. Icine sadece 3 kup buz koyup getirmis, yaa..” diye birbirlerine gulerek anlatmalari ise bana “farkli kulturler, farkli adet ve aliskanliklar” sozunu gulumseyerek hatirlamami sagladi.

Kendime ev tipi buz kirma (traslama) makinesi aldim. Turkiyede buna granita frozen makineside diyorlar. Kup buzlari icine atiyorsun, rendeliyor ve istedigin surubu, suyu, meyveyi, alkollu yada alkolsuz icecegi icine katarak, sahane kokteyler elde ediyorsun. Standmikseri olanlar rahatlikla hazirlayabilir.

Bu tarifimi AtolyeMis’in ev sahipligini yaptigi “Soguk birseyler olsun” konulu etkinligine gonderiyorum. Aslihan hanima basarilar diliyorum.

Buyrun simdi tarife

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder