10 Ağustos 2011 Çarşamba

karpuz sorbe


Yaz geldiğine, nefis karpuzlar çıktığına göre ilk sorbe denememi yapabilirim diye düşündüm...
İyice donması için geceden hazırlayıp dolaba koydum kendisini; dolayısıyla heyecanım dünden başlamıştı. Sabah da uyanır uyanmaz -gözlerim daha açılmadan- sorbenin tadına bakmaya mutfağa koştum.
-Günaydın karpuz sorbe!
(Hımmm... Gözlerim bir anda açılıverdi!)
-Olağanüstü olmuşsun.
-Bu yaz hep birlikteyiz. Sen benden, ben senden uzak olmayalım...

6 kişilik
Yarım küçük karpuz 1 kg kadar (püre olarak 3 su bardağı karpuz)/ 5-6 yemek kaşığı şeker / 4 yemek kaşığı nar suyu / 3 yemek kaşığı limon suyu
Şeker ve nar suyunu bir tencereye koyup, şeker tamamen eriyene kadar kısık ateşte pişirdim. Kaynayınca altını kısıp 5 dakika daha pişirip, soğumaya bıraktım. Yarım karpuzun çekirdeklerini çıkarıp pembe kısmını blendardan geçirip püre haline getirdim. İlla ki kaçan çekirdekler olacaktır. Bir tel süzgeçten karışımı geçirebilirsiniz. İçine 3 yemek kaşığı limon suyunu ve soğuyan şurubu da katıp dondurma makinesine koydum. 30 dakika makinede çevrildi. Sonra bir kaba alıp, kapağını kapatıp derin dondurucuda bir gece beklettim. Sabah yaparsanız akşama da hazır olacaktır.

dondurma makinesi yoksa 3-4 saat ya da karışım sulu kar kıvamına gelene kadar dondurun. Sorbeyi buzluktan çıkarıp soğuk bir kaseye koyun ve karıştırın. Tekrar buzluğa koyup 30 dakika daha dondurduktan sonra aynı işlemi tekrarlayın.

KARPUZ SORBE TARİFİ
Malzemeler2 kg karpuzYarım limonun suyu1 su bardağı pudraşekeriSüslemek içinNane yaprağıKARPUZ SORBE TARİFİKarpuzun çekirdeklerini çıkarıp dilimleyin. Limon suyu ve pudraşekeri ile birlikte blenderden geçirin. Orta büyüklükte bir cam kabın içine alın. Donması için buzlukta bekletin. Servis yapmadan 10 dakika önce buzluktan çıkarın. Kabı ters çevirip, servis tabağına sorbeyi çıkarın. Nane yapraklarıyla süsleyip, servis yapın.

KARPUZ SORBE


Malzemeler:
1 su bardağı su
1 su bardağı toz şeker
2 su bardağı karpuz püresi
1 çorba kaşığı limon suyu

· Karpuzun kabuğunu soyup, çekirdeklerini çıkarıp, blenderdan geçiriniz.
· 2 su bardağı suyu tencereye koyunuz ve suyu kaynatınız.
· Şeker eriyene kadar ara sıra karıştırarak kaynatınız. Şeker eridikten sonra 3-5 dakika daha kaynatıp ocağı söndürünüz ve soğumaya bırakınız.
· Şurup soğuduktan sonra tencereye limon suyu ve karpuz püresini ekleyerek iyice karıştırınız.
· Karışımı metal bir kaba koyup derin dondurucuya koyunuz ve yarım saatte bir karıştırarak en az 3-4 saat arası donmaya bırakınız.
· Karpuz dilimiyle ve nane yaprağıyla süsleyerek servis ediniz.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder