10 Ağustos 2011 Çarşamba

çilekli sorbe

Tam mevsimi deyip arkadasimla tekrar gittik bu sabah cilek tarlasina,mübarek yagmurdan sonra bir dökmüsler cok vardi.Kahvaltiyi cilekle actik dogrusu :) Önceki topladiklarimdan hem recel yaptim ve denemek icin de serin mi serin güzel mi güzel bu sorbeyi yaptim,sicak yaz günlerinin vantinatör etkisi yapan insanin icini serinleten sorbeyi herkese tavsiye ediyorum.Gezdigim bir cok sayfalar da tarif ayniydi kendimden bir katki yapmadim,deneyen arkadaslarimin ellerine saglik diyorum ve tarife geciyorum…

Malzemeler:

  • Bir su bardagi seker.(isteyen azaltabilir)
  • Bir su bardagi su.
  • Iki su bardagi rondodan cekilmis cilek.

Yapilisi:

Cilekler yikanir ve rondodan gecirilir,seker suda eriyene kadar ocakta devamli karistirilarak eritilir.Kaynamaya baslayinca cilekler konur ve kaynamaya baslayinca ocaktan alinir.Buzluga dayanikli bir kaba dökülür ve sogumaya birakilir ve soguduktan sonra buzluga konur,her saat basi cikartilip karistirilir ve 6 saat sonra servise hazirdir.Herkesi serinlemeye davet ediyorum,afiyet olsun. :)

ÇİLEKLİ SORBE
MALZEMELERYarım kilo çilek
1 su bardağı toz şeker
1 çay bardağı su
1 limon suyu
1 çay kaşığı vanilya
Şekeri, suyu, vanilyayı bir tencereye koyarak, ocağa koyun. Kaynayınca ocağı kısın, kısık ateşte 5 dakika kaynatın ve soğutun. Çilekleri ayıklayın, yıkayın ve rondodan geçirin. Şerbeti ilave edin. Limon suyunu ekleyin ve karıştırın. Bir cam kaba dökün, buzlukta 2 saat bekletin. Dolaptan çıkartıp karıştırın. Arzuya göre krema ile servis yapın.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder