10 Ağustos 2011 Çarşamba

kaysı şeftalili terrine


Tarif Tim Mälzer'e ait, renklere bayilmistim gördügümde. Benim havalar bir isinsa da soguk tariflere gecsem listesinden. Tanimayanlar icin Tim Mälzer Almanya'nin Jamie Oliver'i. Tv Programi ise Jamie Oliver'in taklidi diyelim. Taklit derken Tim Mälzer'in kendine özgü tarzini kücümsemek amaciyla degil sadece tv konzepti, marketing staretejisi ondan alindigi icin böyle diyorum. Bildigim kadariyla Tim ve Jamie arkadaslar! Ben Tim'in kendini, yemek yapma stilini ve tariflerini seviyorum. Onun tariflerinden yapmak istedigim uzunca bir liste var. Bu arada programdaki asistantina (Nina'ya) gicik oluyorum;) Hemfikirlerim varsa lütfen tanisalim:)

Terrine'nin türkcesini bilmiyorum. Tam olarak Gourmet dünyasinda ne ifade ettigini de bilmiyorum. Fakat benim icin Terrine üste -birazcik kücük- görünen dikdörtgen seklinde yapilan tatli veya tuzlu ama donmus birsey. Ister jelatinle ve buzlukta. Dedigim gibi bu sadece benim terrine'den anladigim sey! Uluslararasi bir yemek sözlügü bilen varsa bir bakalim tam neymis bu terrine. Belki aranizda tam ne oldugunu bilen vardir. Ben terrine kalibim olmadigi icin dikdörtgen pasta kalibimi kullandim.

Melba Dondurma Terrine'si

300g kayisi, dörde kesilmis

(ben gercek melbadaki gibi (konserve) seftali kullandim )
75gr seker
1-3 yemek kasigi Ameretto
(ben acibadem aromasi kullandim)
bu üc malzemeyi karistir, 10 dakika firinla, cikar ve sogumasi icin bir kenara birak. Soguduktan sonra kaliba yerlestir hafif basarak. (ben yapismasin diye folyo kullandim.)Ve derindondurucuya koyun diger islemleri hazirlayana dek.
400gr dondurulmus ahududu (frambuaz)
6 yemek kasigi seker
ikisini karistir, buz hafif cözüldükten sonra blenderle püre haline getir. Olusan püreyi (sorbeti) kaliptaki seftalilerin üzerine basin.
cirpilmis cig kremaya(ben 200ml kullandim/tarifte ölcü yoktu) 75gr bezeyi hafif kirarak ekleyin. Kaliptakilerin en üstüne bu karisimi yerlestirin.

1 saat kadar buzlukta tutun. Servis etmeye yakin kaliptan ters cevirerek cikarin. Afiyet olsun!


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder